Onze moderatoren

Moderatoren zijn verantwoordelijk voor het individueel en groepsleren van deelnemers. Zij bewaken de afgesproken leercode (stel vragen, poneer niet, deel waarnemingen en stel oordelen uit) en leiden de discussies in goede banen. Ze faciliteren dus het leerproces. Alle moderatoren hebben zelf een Avicenna leergang als deelnemer gevolgd.

Dirk Hilarides MCM
drs. Julia Blauwkuip
Jorrit Jorritsma
Lidy Hartemink MHA
drs. Cor de Ruiter
mr. Inge Brakman
Igor Byttebier
dr. Monique Hammink
Frank van Berkel
mr. Rolien van Dijk-van Rijckevorsel
Robbin Haaijer
Ingrid Wender
Lex van den Ham
Monique Verdier
David-Jan Romeijn
Marianne Luyer
prof. Frans Kuijpers

Over Avicenna

Missie/visie

Het aanspreken en verder ontwikkelen van leiderschapspotentieel, in mensen en in organisaties, zien wij als onze missie.

Naamgever

De Perzische wetenschapper Avicenna bracht de Griekse wijsheid terug in onze beschaving. Hij staat aan de basis van de Renaissance, die van Europa een wereldmacht maakte.

Avicenna Huis

De Academie is, sinds 2009, gevestigd in het Avicenna Huis (ook wel Huis Dumbar genoemd), aan de Stromarkt in de binnenstad van Deventer.

Ons team

In het Avicenna Huis in Deventer werken ruim 20 professionals. Daarnaast zijn bij onze leergangen ook moderatoren en ‘Inklings’ betrokken.

Faculty

Een ‘samenscholing’ van uitzonderlijk niveau. Topdocenten van Harvard, Yale, Oxford, Leuven, de Sorbonne, en talrijke ander topuniversiteiten en business schools zijn bij Avicenna betrokken.

Avicenna Genootschap

Meer dan 3500 professionals hebben inmiddels aan een van de Avicenna leiderschapstrajecten deelgenomen. Deze alumni hebben zich verenigd in het Avicenna Genootschap.

Colleges

Avicenna is een netwerkorganisatie. Naast oud-deelnemers zijn ook talrijke experts en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties betrokken.

Samenwerkingspartners

Avicenna Academie voor Leiderschap is regiepartner voor de academies van de NVTZ, VTOI-NVTK en de VTW. Samen met deze brancheverenigingen geven wij de academies zowel inhoudelijk als organisatorisch vorm.