Als creativiteitstrainer en -consultant voerde Igor opdrachten uit in 19 landen en in de meest diverse sectoren. In 2003 schreef hij de bestseller ‘Creativiteit Hoe?Zo!’, nog steeds het standaardwerk (21ste druk) op dit gebied in Nederland en België. Hij was medeoprichter van New Shoes Today, een consulting netwerk dat zich op diverse manieren profileerde on the road to creation, innovation and change.
Hij wil actief bijdragen aan de samenleving van de toekomst vanuit het verkennen van de mogelijkheden van een bewustzijnssprong. Hij startte in 2022 de ‘Meedenkers’ op, een groep die ideeën en concepten vormgeeft voor een mogelijk nieuw paradigma. De sub-domeinen zijn werkelijkheid, bewustzijn, waarden, systemen, taal, mensbeeld en creatieve acties.
Creativiteit en innovatie, creatief en innovatief leiderschap, waarde transformatie in organisaties en maatschappij.
De laatste jaren heeft Igor zich gespecialiseerd in procesbegeleiding van radicale vernieuwing in complexe situaties, vaak in maatschappelijke context. Hij wil mee bouwen aan een samenleving met duurzame evenwichten tussen economie en samenzijn. Daarnaast helpt hij organisaties innovatief stroomlijnen en is het zijn passie met groepen bijzondere creatieve resultaten te bereiken. Zijn hart gaat altijd sneller slaan als partners bereid zijn op zoek te gaan naar ‘next-paradigm’ oplossingen.
“Creativiteit en innovatie zijn altijd mijn passie geweest. Nu focus ik vooral op klimaatbewustzijn en hoe creativiteit een rol zal spelen bij de zich versnellende maatschappelijke transitie. PLANET, PEOPLE, PROFIT (in die volgorde!) gaat samen met nieuwe waardesystemen, nieuwe samenwerkingen en organisatiestructuren, nieuwe taal en bewustzijn.”
De leergang Leiderschap door Creatie is op het lijf van Igor geschreven. Niet voor niets is hij daar vaste moderator en verzorgt hij diverse interactieve sessies binnen dit programma. Maar ook in de Strategie Mastercourse kom je hem tegen. Daarnaast verzorgt hij diverse masterclasses voor en modereert hij incompany trajecten.
Hij verkent met de deelnemers de mogelijkheden én de grenzen van ons denken, voelen, weten.
De bedoeling is bewustwording van denkpatronen en hoe we die individueel en collectief kunnen overstijgen. Waartoe?
The proof of the pudding is in the eating.
Igor is auteur van het managementboek Creativiteit Hoe?Zo! Een vernieuwend en inspirerend boek met de beste inzichten en tips om de creativiteit van jezelf en je organisatie beter te benutten. Verrassend efficiënte methodes, zowel voor het bedenken van nieuwe ideeën als voor het uitwerken ervan, geïllustreerd met vele praktische voorbeelden. Dit boek geeft de lezer een rondleiding in zijn eigen denken en helpt hem de eigen creativiteit te ontdekken. Ook wordt aandacht besteed aan het creatief proces en de creativiteit met de groep om te eindigen met creativiteitsmanagement. Het boek bestaat uit blauwe, rode en gele ruimtes die elk op een eigen wijze het creatief leerproces weergeven, respectievelijk qua inzicht, gevoel en inspiratie.
Meer weten over de nieuwe uitgave van zijn bestseller Creativiteit Hoe?Zo!
Kijk dan eens op de site van uitgeverij Lannoo.