De Avicenna Ontwikkelflow
Wat maakt leren en ontwikkelen bij Avicenna nu zo effectief? Bij de ontwikkeling, samenstelling en uitvoering van al onze leergangen en andere opleidingsactiviteiten maken wij gebruik van onze Avicenna Ontwikkelflow. In alles wat wij bieden, komen drie relevante elementen terug. Elementen die jou als deelnemer andere perspectieven bieden, evenals nieuwe inzichten en ervaringen. Die jou helpen te doen wat er toe doet. Elementen die in samenhang (kunnen) zorgen voor schuring, maar ingezet op het juiste moment en op de juiste plek uiteindelijk zorgen ze voor die extra glans. En impact!
Elementen ontwikkelflow
Een aantal elementen komt altijd terug in wat we bieden, bij elk van onze labels:
- Relevante gedegen kennis: we willen altijd up-to-date relevante kennis bieden aan al onze deelnemers. Geen eindeloze theoretische verhandelingen, maar die kennis die er toe doet. Die mensen verder helpt, inzicht geeft, of gewoon noodzakelijk is om het vak uit te kunnen oefenen. Of dat nou het vak van verpleegkundige, leidinggevende, bestuurder of toezichthouder is.
- Impactvolle ervaringen: we weten dat mensen beter leren als er niet alleen kennis geboden wordt, maar deelnemers ook iets meemaken, een ervaring opdoen, geraakt worden. Geboden kennis komt dan dieper binnen, mensen onthouden het beter en koppelen het aan iets dat voor henzelf betekenis heeft. In al onze leergangen, lesdagen en programma’s bieden we daarom, naast kennis, ervaringsgerichte werkvormen die raken.
- Nieuwe perspectieven: een cruciaal element van leren en ontwikkelen is dat je nieuwe perspectieven aangereikt krijgt. Dat er een context gecreëerd wordt die stimuleert dat je ontvankelijk bent om jouw eigen ‘waarheid’ en ‘kennis tot dan toe’ onder de loep te nemen en opnieuw te bezien, uit te dagen en aan te vullen met nieuwe perspectieven, andere gezichtspunten en verrijkende nieuwe inzichten.
Doordachte daadkracht leidt tot Impact!
Deze drie elementen vormen de basis van ons ontwikkelmodel. Tezamen zorgen zij voor het ontwikkelen van een groter bewustzijn, wat helpt om tot daadwerkelijk goed doordachte, doorvoelde en bewuste keuzes te komen. Dit stimuleren we ook in onze programma’s: hoe kom je nou tot die bewuste keuzes? Wat houdt je mogelijk tegen om ze te maken en wat heb je nodig om dat wel te doen? En vervolgens: hoe zorg je dat die bewuste keuze dan ook daadwerkelijk vorm gaat krijgen?
Dat vraagt om doordachte daadkracht. De volgende stap in ons model. Doordacht, omdat ‘zomaar’ daadkracht vaak niet leidt tot waar je wilt zijn. Het zet wel iets in beweging, maar kan ook destructief, dominant of beschadigend zijn. Doordacht dus. En doorvoeld. Op basis van, in de vorige stap, bewust gemaakte keuzes.